środa, 22 lutego 2012

Tutorial - spodenki dla maluszka

Słowo się rzekło. Zgodnie z obietnicą - tutorial + wykrój na spodenki dla maluszka.



Na wstępie dodam (bo później zapomnę) Gabryś ma rok, ok 90cm wysokości (może mniej) i nosi pieluszkę więc dla bobasa w innym "rozmiarze" czy już bez pieluszki trzeba wykrój sobie zmodyfikować.



Wykrój wykonałam sama, więc może nie jest idealny, ale moim zdaniem dobrze leży na moim małym pieluszkowcu ;)
Objaśnienie wykroju:


1. Składamy materiał na pół, przyszpilamy wykrój i wycinamy.
Można oczywiście wycinać 2x po jednej warstwie, należy wtedy uważać żeby nie wyciąć dwóch lewych lub dwóch prawych części
Na zdjęciu jest zrobiona zakładka na wykroju, ponieważ po wycięciu rozcięłam materiał na pół i wszyłam zielone paseczki. Jeśli spodenki mają być jednobarwne nic nie składamy, zakładamy itp.

2. składamy dwie warstwy i zszywamy spodenki (na lewej oczywiście) z przodu i na pupie, czyli tu gdzie szpileczki

3. składamy materiał "w drugą stronę" nie wiem jak to opisać, widać o co chodzi na zdjęciu. Zszywamy.

4. Podkładamy nogawki i zszywamy, oczywiście można sobie najpierw pospinać szpileczkami czy jak komu wygodnie

5. Wszywamy gumkę. Można to zrobić na dwa sposoby (a pewnie nawet więcej)
sposób A
Podkładamy górę jak nogawki nie doszywając do końca, wciągamy  i zszywamy/wiążemy gumę.

sposób B (widoczny na zdjęciach)
Zszywamy gumę, podkładamy górę spodenek z umieszczoną w środku gumką (trzeba uważać aby jej nie przyszyć do materiału)

Kiedy wszyjemy ok połowę, "ściągamy" zszytą część, dzięki temu materiał i guma pozostaną luźne.
Po wszyciu rozkładamy równomiernie marszczenia.

I GOTOWE ;)

WYKROJE pierwszy to zdjęcie, a drugi szkic wykonany na podstawie tego zdjęcia, więc kto co woli:



A  oto inne spodenki z tego wykroju (komplecik już troszkę znoszony) 


2 komentarze:

  1. Pieknie szyjesz:) Ja niestety dwie lewe rece do syzcia na maszynie mam. Wiem,bo nie raz probowalam;) A szkoda bo bym tez takie cuda dla dzieciakow uszyla:)
    Pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu jeszcze raz dziękuję za Candy:):):) jeszcze nigdy nic nie wygrałam dlatego tak się z tego cieszę:):)
    Maszyna do szycia moje marzenie... mogę tylko w weekendy coś poszyć u Mamci, bo ja swojej nie mam (mam nadzieję, że jeszcze)
    Zielony komplecik z łapką słodki, chyba Gabryś miał go na sobie podczas dla mnie szczęśliwego losowania:):)
    Pozdrowionka dla Ciebie i dla Gabrysia:*:)

    OdpowiedzUsuń

Na pytania z komentarzy odpisuję mejlowo - a za każde pozostawione słowo - dziękuje!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...